Posted by: Susanna | juuli 24, 2009

Paar paremat sõna kodukandist

Kui ma juhtusin lugema Rasmuse siiraid sõnu, siis mu esimene mõte oli “Ma tahan ka Teile kirjutada!” Nüüd õhtul hiljem meenus mulle, et kunagi anti mullegi luba siia blogisse kirjutada kui tuju tuleb. Mul nüüd tuli.
Kui Rasmus rääkis välisvaatlejana, siis mina kirjutan kohaliku vaatevinklist.
Tuleb tunnistada, et minagi suhtusin alguses kogu üritusse veidi skeptiliselt. Arvasin, et üritatakse teha midagi nagu Soomes, aga me kõik ju teame, et midagi sellist ei saa mitte kunagi kuskil mujal sündima. Aga siis võtsid noored ennast kokku ja tegid midagi muud. Midagi head ja ilusat. See ehk sarnanes ideelt meie Soome muusikalile, kuid ometigi oli see teistsugune.
Mina isiklikult alustasin kostüümitiimis ja arvasin, et kõrgeim positsioon kuhu ma ära eksin on koorilaulja roll, kuid tühjagi. Ühel ilusal hommikul helistas mulle Mehis ja küsis kus ma olen ja mis ma teen. Loomulikult rääkisin ma tõtt ning ütlesin, et kodus olen ja vahin lage. “Kuule, tule kooli. Sa said endale just muusikalis osa.” Neid sõnu ma enam ei uskunud, kuid arvates, et ma saan koolis kuidagi kasulik olla, läksin ikkagi sinna. Seal torgati mulle tekstiraamat näppu ja tõmmati joon alla nimele Eela. Nii otsustatigi, et minust saab kolmas näkk.
Seejärel hakati vaikselt proove tegema ning peale esimest viisakamat proovi küsis Mehis mu käest, et mis ma arvan, et mis sellest kõigest tuleb. Võisin juba palju rahulikkuma meelega kosta, et üks super üritus on sündimas.
Kui hakkas prooviperiood avastasin enda ümber suure hulga ägedaid inimesi. Neid oli nii Tartust kui Koselt. Tartlased tõid meie toimetustesse värsket verd ja elavdasid oma pulbitsevate iseloomudega Kose elu.
Tänu muusikaliprojektile õppisin uusi asju. Näiteks taasavastasin enda jaoks õmblemise ning õppisin kasutama overlock-masinat, sest aeg-ajalt juhtusin olema abikäteks õmblustoas. Õppisin suurepärast meeskonnatööd ja näitlemist.
Mõnel korral ka juhtus, et tuli tuju vinguda ja jonnida, kuid ometi taipasin mõned hetked hiljem, et see on mõttetu. Ma olin ümbritsetud suurepärase seltskonnaga ja me toimetasime õilsa eesmärgi nimel.
Enne etendusi olid kõikidel emotsioonid laes ja näitlejad sädistasid hetkeemotsioonide ajel. Naerdi ja nuteti, tehti hääleharjutusi. Mõned jooksid, mõned seisid vaikselt oma nurgas. Igaüks näitas oma vaimustust erinevalt, kuid oli tunda, et kõigil on õige tunne sees ja nurinatest ei olnud kõppugi.
Praeguseks on üritus läbi ja mina sain oma nutud nutetud, aga ma tean, et me kohtume veel ja selle kollektiiviga minnakse veel maailma lõppu. Kõik suured ja väiksed käsikäes. Mina isiklikult olen ju niikuinii veel muusikaliga seotud, sest almanahh tahab tegemist ja teie kõigi muljed ootavad kirjapanemist.

Ma usun, et lõppkokkuvõttes avardas see muusikal nii mõnegi inimese mõttemaailma.

Varsti kohtume. Teeme kokkutuleku või midagi. Ma tean küll, et te kõik tahate seda.

Armastusega,
näkk Sus.

Responses

  1. Kle see oli küll väga lahe jutt. Sul pole vist mõtet küsidagi, et kas me tahame kokkutulekut teha: MUIDUGI ME TAHAME SEDA;)
    Oskaks ma vaid niimoodi kirjutada, ma kirjutaksin täiega, sest mu mõtteid peas niiiii palju, aga ma ei oska neid kohe üldse kirja panna:D

  2. Heh, ma väga tänan. (:
    Aga kirjutamine ei olegi nii keeruline, kui Sa endale ilusti selgeks teed, millest Sa parasjagu rääkida tahad. 😉

  3. Sõna otseses mõttes käsikäes – Sa proovisid kõik kooriliikmed ükshaaval pildile haarata XD

    Norimise mõttes tahaksin öelda, et Sa oleksid võinud kolmanda ja neljanda lõigu viimaste lausete vahelt ühe lause ära kustutada, oleks saanud ägeda kahelauselise mõttejada. P.S. Ära pane tähele, mul on piltide sorteerimisest pea umbes.

  4. Seda esimest poolt Sinu kommentaarist ma eelistan mitte kommenteerida. 😀 (Sa ei tea, millest Sa räägid.)

    Aga jah, nagu näha ei olnud minu kavatsus seda mõttejada teiega jagada. 😀 Ja üleüldsegi, kuidas Sa sellist asja üldse tekstis tähele paned? xd
    Ja rääkides piltidest, millal minagi neid näha võiks? (: Ja kuidas Sul almanahhi piltide valimine õnnestub?


Lisa kommentaar

Rubriigid

